- Odwiedziny: 787119
- Do końca roku: 240 dni
- Do wakacji: 47 dni
Szkoła Podstawowa im. Marcina Bielskiego w Białej
-
Statystyki
-
Kalendarium
Niedziela, 2024-05-05
Imieniny: Irydy, Tamary
Projekt edukacyjny „Myśl globalnie – działaj lokalnie- zacznij od siebie” w ramach programu „Globalna szkoła. Razem dla klimatu”
Projekt edukacyjny
„Myśl globalnie – działaj lokalnie- zacznij od siebie”
w ramach programu „Globalna szkoła. Razem dla klimatu”
Nauczyciele realizujący program: Anna Czyżycka i Justyna Stachera
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im Marcina Bielskiego w Białej
Przedmiot: wiedza o społeczeństwie, chemia
Data realizacji programu: wrzesień 2022 - maj 2023
Uczniowie realizujący program i projekt – klasa VIII
Cele
- pomóc młodzieży rozumieć współczesny świat, stwarzając przestrzeń do poruszania aktualnych, trudnych tematów, łącząc naukę szkolną z bieżącymi wydarzeniami i odwołując się do aktualnej sytuacji społecznej, politycznej, gospodarczej, środowiskowej – zarówno lokalnej, jak i globalnej.
- kształtować postawy, wartości i umiejętności niezbędne, by odnajdywać się w świecie i stawiać czoła jego wyzwaniom – zarówno w ramach społeczności szkolnej, jak i społeczności lokalnej – przyczyniając się do zrównoważonego rozwoju.
- ukazać współzależności międzyludzkie jak i globalne.
- mówić o wyzwaniach globalnych i poszukiwać dla nich rozwiązań stwarzając okazję do kształtowania wielu umiejętności miękkich oraz kompetencji przyszłości.
Pogram “Globalna szkoła. Razem dla klimatu”:
- przyczynił się do budowania świadomych klimatycznie społeczności, czyli takich, które wiedzą, czym jest zmiana klimatu, dostrzegają jej skutki na poziomie lokalnym i globalnym i potrafią chronić klimat,
- umożliwił poznanie koncepcji edukacji globalnej i wartość wprowadzania jej elementów do swojego nauczania,
- zwiększył kompetencje w zakresie edukacji klimatycznej,
- poszerzył wiedzę na temat globalnych przyczyn i skutków zmiany klimatu i powiązanie ich z kontekstem lokalnym,
- wzmocnił krytyczne myślenie oraz postawy odpowiedzialności za świat i obywatelskości swoje oraz swoich uczniów i uczennic,
- zintegrował grupę projektową wzmocnił jej sprawczość, decyzyjność i umiejętności organizacyjne
Efekty :
Dla nauczyciela:
- podniesienie jakości własnego warsztatu pracy
- wprowadzenie nowych metod wspierających uczniów w rozwoju uzdolnień
- rozwijanie aktywności uczniów poprzez stosowanie różnorodnych form i metod pracy prowadzących do nabycia nawyków sprzyjających ochronie klimatu w różnych aspektach
Dla ucznia:
- rozwój osobisty
- wykształcenie takich umiejętności jak: planowanie, samodyscyplina,
- prezentowanie wyników swojej pracy, autoewaluacja i refleksja nad skutkami swoich działań
- zrozumienie złożoności, konfliktów, wyzwań współczesnego świata
- zdobywanie narzędzi do rozumienia świata,
- budowanie postaw obywatelskich, postaw zaangażowania,
- uczenie się krytycznego myślenia i innowacyjności
- szukanie odpowiedzi na trudne pytania o problemach współczesnego świata.