Szkoła Podstawowa im. Marcina Bielskiego w Białej

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 787119
    • Do końca roku: 240 dni
    • Do wakacji: 47 dni
  • Kalendarium

    Niedziela, 2024-05-05

    Imieniny: Irydy, Tamary

Projekt edukacyjny „Myśl globalnie – działaj lokalnie- zacznij od siebie” w ramach programu „Globalna szkoła. Razem dla klimatu”

 Projekt edukacyjny

„Myśl globalnie – działaj lokalnie- zacznij od siebie”

w ramach programu „Globalna szkoła. Razem dla klimatu”


Nauczyciele realizujący program: Anna Czyżycka i Justyna Stachera
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im Marcina Bielskiego w Białej
Przedmiot: wiedza o społeczeństwie, chemia
Data realizacji  programu: wrzesień 2022 -  maj 2023
Uczniowie realizujący program  i projekt – klasa VIII

 

Cele

- pomóc młodzieży rozumieć współczesny świat, stwarzając przestrzeń do poruszania aktualnych, trudnych tematów, łącząc naukę szkolną z bieżącymi wydarzeniami i odwołując się do aktualnej sytuacji społecznej, politycznej, gospodarczej, środowiskowej – zarówno lokalnej, jak i globalnej.

- kształtować postawy, wartości i umiejętności niezbędne, by odnajdywać się w świecie i stawiać czoła jego wyzwaniom – zarówno w ramach społeczności szkolnej, jak i społeczności lokalnej – przyczyniając się do zrównoważonego rozwoju.

- ukazać współzależności międzyludzkie jak i globalne.

- mówić o wyzwaniach globalnych i poszukiwać dla nich rozwiązań stwarzając okazję do kształtowania wielu umiejętności miękkich oraz kompetencji przyszłości.

Pogram “Globalna szkoła. Razem dla klimatu”:

- przyczynił się do budowania świadomych klimatycznie społeczności, czyli takich, które wiedzą, czym jest zmiana klimatu, dostrzegają jej skutki na poziomie lokalnym i globalnym i potrafią chronić klimat,

- umożliwił poznanie koncepcji edukacji globalnej i wartość wprowadzania jej elementów do swojego nauczania,

- zwiększył kompetencje w zakresie edukacji klimatycznej,

- poszerzył wiedzę na temat globalnych przyczyn i skutków zmiany klimatu i powiązanie ich z kontekstem lokalnym,

- wzmocnił krytyczne myślenie oraz postawy odpowiedzialności za świat i obywatelskości swoje oraz swoich uczniów i uczennic,

- zintegrował  grupę projektową wzmocnił jej sprawczość, decyzyjność i umiejętności organizacyjne

Efekty :

 

Dla nauczyciela:

- podniesienie jakości własnego warsztatu pracy

- wprowadzenie  nowych metod wspierających uczniów w rozwoju uzdolnień

- rozwijanie aktywności uczniów poprzez stosowanie różnorodnych form i metod pracy prowadzących do nabycia nawyków sprzyjających ochronie klimatu w różnych aspektach

 

Dla ucznia:

- rozwój osobisty

- wykształcenie takich umiejętności jak: planowanie, samodyscyplina,

-  prezentowanie wyników swojej pracy, autoewaluacja i refleksja nad skutkami swoich działań
- zrozumienie złożoności, konfliktów, wyzwań współczesnego świata

- zdobywanie narzędzi do rozumienia świata,

- budowanie postaw obywatelskich, postaw zaangażowania,

- uczenie się krytycznego myślenia i innowacyjności

- szukanie odpowiedzi na trudne pytania o problemach współczesnego świata.