Szkoła Podstawowa im. Marcina Bielskiego w Białej

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 784784
    • Do końca roku: 248 dni
    • Do wakacji: 55 dni
  • Kalendarium

    Sobota, 2024-04-27

    Imieniny: Sergiusza, Teofila

mLegitymacja

Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status
użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły. Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecniekorzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji). mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Obecnie, funkcjonalność mLegitymacja dostępna jest dla użytkowników urządzeń z systemem Android w wersji min. 6.0. i urządzeń z systemem iOS.

Aby uruchomić mLegitymację należy:
1. Należy posiadać ważną legitymację szkolną lub e-legitymację szkolną.
2. Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (wniosek o mLegitymację do pobrania poniżej). Wnioski prosimy przekazywać do sekretariatu lub na adres:  szkola.biala@interia.pl
3. Wraz z wnioskiem należy dołączyć zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB (poprawne zdjęcie powinno mieć wielkość minimum: 496px - wysokość i 354px - szerokość), podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą (zdjęcie można przekazać w formie załącznika do wiadomości e-mail lub przekazać na podpisanym nośniku danych np. CD-R).
4. Pobrać aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.
5. Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu. mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:

 na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego), w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;
 z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły (§ 24 ust. 4a rozporządzenia MEN z 26 kwietnia 2018 r.).

Wykonaj zdjęcie w kilka sekund za pomocą kreatora zdjęć
Wykonywanie zdjęć do oficjalnych dokumentów można wykonać z domu za pomocą kreatora zdjęć, który w krótką chwilę przeprowadzi przez proces tworzenia idealnych zdjęć elektronicznej legitymacji ‒ i to wszystko z poziomu smartfonu! Generator zdjęć do mLegitymacji wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji i w przykładny sposób przekształci zdjęcia zrobione smartfonem, w fotografie spełniające wszystkie wymogi mLegitymacji. Kreator automatycznie i w kilka sekund przygotowuje zdjęcia do legitymacji.


Wystarczy tylko przesłać zdjęcia do sekretariatu.