Szkoła Podstawowa im. Marcina Bielskiego w Białej

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 782329
    • Do końca roku: 256 dni
    • Do wakacji: 63 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-04-19

    Imieniny: Alfa, Leonii

Scenariusz lekcji z TIK

PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK - SCENARIUSZ LEKCJI informatyki   W KLASIE V


Klasa 5, II etap edukacyjny.


Podczas lekcji informatyki uczniowie nauczą się korzystać z map internetowych, wyznaczać trasę oraz zaplanować wirtualny spacer.


WYMAGANIA W ZAKRESIE TIK:


  •  stanowiska komputerowe dla uczniów,
  • rzutnik,
  • serwisy lub mapy internetowe (np. Zumi.pl, Targeo.pl, Google Maps).


Autor:

RODZAJ ZAJĘĆ/PRZEDMIOT: informatyka

KLASA/ETAP EDUKACJI: klasa 5, II etap edukacyjny

 

TEMAT LEKCJI:

Nauka korzystania z map internetowych

CEL LEKCJI:

(wyrażony w języku ucznia)

Nauczę się korzystać z map internetowych (wyznaczać trasę z punktu A do punktu B, odczytać jej długość i czas przebycia). Potrafię wyznaczyć charakterystyczne punkty na trasie oraz przeprowadzić wirtualny spacer.

ĆWICZENIE/ZADANIE DLA UCZNIÓW:

Nauczę się korzystać z map internetowych (wyznaczać trasę z punktu A do punktu B, odczytać jej długość i czas przebycia). Potrafię wyznaczyć charakterystyczne punkty na trasie oraz przeprowadzić wirtualny spacer.

ĆWICZENIE/ZADANIE DLA UCZNIÓW:

1. Czego nauczą się uczniowie dzięki ćwiczeniu?

2. Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK.

3. Polecenie do ćwiczenia dla uczniów.

1. Uczniowie nauczą się korzystać z map internetowych.


 2. Na podstawie strony internetowej (mapa Polski) https:// www.google.pl/maps/@52.2475501,21.193789,8 zapoznaję uczniów ze sposobem wyznaczania tras, ich opisem oraz przeprowadzaniem spaceru wirtualnego.


3. Korzystając z mapy na stronie https://www.google.pl/ maps/@52.2475501,21.193789,8


a. wyznacz trasę z Białej do Warszawy:

  •   określ długość trasy i czas, jaki jest potrzeby do jej przejazdu,
  •  wyznacz miejsca, które warto po drodze zwiedzić.


 b. zaplanuj pieszą wycieczkę po wybranym mieście:

  •   określ długość trasy i czas, jaki jest potrzeby do jej przejścia,
  •  wyznacz charakterystyczne punkty na zaplanowanej trasie,
  •  zaprezentuj swój wirtualny spacer koleżance lub koledze

UZASADNIENIE ZASTOSOWANIA TIK

(korzyści dla uczenia się uczniów; dlaczego użycie TIK jest w tym miejscu lepsze niż tradycyjne metody?)

Mapy internetowe są jednym z najczęściej wykorzystywanych przez internautów narzędzi. Umożliwiają one nie tylko pokazanie miejscowości z siatką ulic, ale także prezentację wielu innych przydatnych informacji, np. z zakresu turystki, przyrody, historii (korelacja międzyprzedmiotowa). Lekcja przeprowadzona w ten sposób jest atrakcyjniejsza dla uczniów. Mapy interaktywne pomagają rozwijać wyobraźnię przestrzenną.

WSKAZÓWKI DLA NAŚLADOWCÓW

Należy zainstalować Google Earth oraz sprawdzić połączenie z internetem.

SPRZĘT I NARZĘDZIA TIK, ZASOBY, ŹRÓDŁA WYKORZYSTANE DO ĆWICZENIA/ ZADANIA DLA UCZNIÓW:

  • stanowiska komputerowe dla uczniów
  • rzutnik;
  •  serwisy lub mapy internetowe: zumi.pl, targeo,pl, Google Maps itp.

MATERIAŁY DLA UCZNIA I NAUCZYCIELA

(zawartość wydruków wklej pod tabelą lub dodaj załączniki z oddzielnymi plikami)

  • tabela z załącznikami