- Odwiedziny: 782329
- Do końca roku: 256 dni
- Do wakacji: 63 dni
Szkoła Podstawowa im. Marcina Bielskiego w Białej
-
Statystyki
-
Kalendarium
Piątek, 2024-04-19
Imieniny: Alfa, Leonii
Scenariusz lekcji z TIK
PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK - SCENARIUSZ LEKCJI informatyki W KLASIE V
Klasa 5, II etap edukacyjny.
Podczas lekcji informatyki uczniowie nauczą się korzystać z map internetowych, wyznaczać trasę oraz zaplanować wirtualny spacer.
WYMAGANIA W ZAKRESIE TIK:
- stanowiska komputerowe dla uczniów,
- rzutnik,
- serwisy lub mapy internetowe (np. Zumi.pl, Targeo.pl, Google Maps).
Autor: |
RODZAJ ZAJĘĆ/PRZEDMIOT: informatyka KLASA/ETAP EDUKACJI: klasa 5, II etap edukacyjny
|
|
TEMAT LEKCJI: |
Nauka korzystania z map internetowych |
|
CEL LEKCJI: (wyrażony w języku ucznia) |
Nauczę się korzystać z map internetowych (wyznaczać trasę z punktu A do punktu B, odczytać jej długość i czas przebycia). Potrafię wyznaczyć charakterystyczne punkty na trasie oraz przeprowadzić wirtualny spacer. |
|
ĆWICZENIE/ZADANIE DLA UCZNIÓW: |
Nauczę się korzystać z map internetowych (wyznaczać trasę z punktu A do punktu B, odczytać jej długość i czas przebycia). Potrafię wyznaczyć charakterystyczne punkty na trasie oraz przeprowadzić wirtualny spacer. |
|
ĆWICZENIE/ZADANIE DLA UCZNIÓW: 1. Czego nauczą się uczniowie dzięki ćwiczeniu? 2. Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK. 3. Polecenie do ćwiczenia dla uczniów. |
1. Uczniowie nauczą się korzystać z map internetowych. 2. Na podstawie strony internetowej (mapa Polski) https:// www.google.pl/maps/@52.2475501,21.193789,8 zapoznaję uczniów ze sposobem wyznaczania tras, ich opisem oraz przeprowadzaniem spaceru wirtualnego. 3. Korzystając z mapy na stronie https://www.google.pl/ maps/@52.2475501,21.193789,8 a. wyznacz trasę z Białej do Warszawy:
b. zaplanuj pieszą wycieczkę po wybranym mieście:
|
|
UZASADNIENIE ZASTOSOWANIA TIK (korzyści dla uczenia się uczniów; dlaczego użycie TIK jest w tym miejscu lepsze niż tradycyjne metody?) |
Mapy internetowe są jednym z najczęściej wykorzystywanych przez internautów narzędzi. Umożliwiają one nie tylko pokazanie miejscowości z siatką ulic, ale także prezentację wielu innych przydatnych informacji, np. z zakresu turystki, przyrody, historii (korelacja międzyprzedmiotowa). Lekcja przeprowadzona w ten sposób jest atrakcyjniejsza dla uczniów. Mapy interaktywne pomagają rozwijać wyobraźnię przestrzenną. |
|
WSKAZÓWKI DLA NAŚLADOWCÓW |
Należy zainstalować Google Earth oraz sprawdzić połączenie z internetem. |
|
SPRZĘT I NARZĘDZIA TIK, ZASOBY, ŹRÓDŁA WYKORZYSTANE DO ĆWICZENIA/ ZADANIA DLA UCZNIÓW: |
|
|
MATERIAŁY DLA UCZNIA I NAUCZYCIELA (zawartość wydruków wklej pod tabelą lub dodaj załączniki z oddzielnymi plikami) |
|
|