- Odwiedziny: 783608
- Do końca roku: 252 dni
- Do wakacji: 59 dni
Szkoła Podstawowa im. Marcina Bielskiego w Białej
-
Statystyki
-
Kalendarium
Wtorek, 2024-04-23
Imieniny: Ilony, Jerzego
Scenariusz lekcji z TIK
PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK - SCENARIUSZ LEKCJI PLASTYKI W KLASIE VI
Autor :
Przedmiot / rodzaj zajęć: plastyka
Klasa i etap edukacji: klasa VI, II etap edukacji.
Temat lekcji: Ruchome obrazy to film.
Cele lekcji: Czym charakteryzuje sie film? Jakie jest znaczenie filmu? Jakie są środki wyrazu charakterystyczne dla filmu?
Cele operacyjne:
Uczeń:
- poznaje historie filmu i wskazuje na niego jako dziedzinę sztuk audiowizualnych,
- rozróżnienie poszczególnych gatunków filmowych,
- tłumaczy, jaka jest różnica między filmem komercyjnym a artystycznym,
- wymienia środki wyrazu, które są wykorzystywane w filmie,
- opisuje rodzaje planów filmowych na podstawie kadrów,
- aktywnie współpracuje w grupie,
- przejawia tolerancję wobec działań, opinii i zainteresowań innych osób.
Ćwiczenie/ zadanie dla uczniów: 1. Czego nauczą się uczniowie dzięki ćwiczeniu? 2 .Historia filmu. 3.Polecenie do ćwiczenia dla uczniów |
1.Uczniowie pracują na lekcji metoda burzy mózgów w celu wymienienia jak największej liczby skojarzeń z pojęciem film. Nauczyciel wykorzystuje tablicę do stworzenia mapy mentalnej. 2.Nauczyciel wykorzystuje tablicę do projekcji filmu Historia filmu- DISCAVERY https://www.youtube.com/watch?v=rdmTXc9bpiU. Wybieranie najistotniejszych informacji z filmu dydaktycznego. 3. Po obejrzeniu krótkiego filmu dydaktycznego uczniowie porządkują informacje dotyczące historii filmu w karcie pracy: Historia filmu. |
|
Ćwiczenie/ zadanie dla uczniów: 1. Czego nauczą się uczniowie dzięki ćwiczeniu? 2 .Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK. 3.Polecenie do ćwiczenia dla uczniów |
Gatunki filmowe
1. Poznanie i wyjaśnienie gatunków filmowych. 2. Wypisanie nazw gatunków filmowych na tablicy i połączenie z tytułami oglądanych filmów. 3. Określenie, co to jest film komercyjny, artystyczny. Przyporządkowanie tytułów filmu wcześniej napisanych na tablicy do rodzajów filmów. |
|
Ćwiczenie/ zadanie dla uczniów: 1. Czego nauczą się uczniowie dzięki ćwiczeniu? 2 .Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK. 3.Polecenie do ćwiczenia dla uczniów |
Kadr filmowy. 1. Określenie, co to jest kadr filmowy i jakie są jego rodzaje. 2. Wyświetlenie przykładowych kadrów filmowych na ekranie i łączenie ich z nazwą rodzaju kadru. 3. Jakich znamy twórców filmowych? Praca domowa: Znajdź w internecie lub innych źródłach informacji dostępnych w bibliotece lub w domu informacji o reżyserach filmowych (podaj tytuły). |
|
Uzasadnienie zastosowania TIK |
Zajęcia z użyciem tablicy pozwalają na lepsze zrozumienie poznawanych treści; wyzwalają radość z realizowanych zadań, większe zainteresowanie, motywację, zaangażowanie uczniów w proces nauczania uczenia się. Nauczyciel ma wpływ na tworzenie, dobieranie odpowiednich treści interaktywnych oraz ich dopasowywanie do możliwości i potrzeb uczniów danej klasy. Można wykorzystać w czasie zajęć wiele interaktywnych materiałów i zasobów edukacyjnych, dostępnych na portalach internetowych. |
|
Wskazówki dla naśladowców. |
Należy sprawdzić przed lekcją działanie Internetu, sprawdzić, czy wszystkie wykorzystywane strony internetowe są dostępne. |
|
Sprzęt i narzędzia TIK, zasoby, źródła wykorzystywane do ćwiczenia |
- komputer z dostępem do Internetu, - projektor i tablica interaktywna, - Film: Historia filmu- DISCAVERY https://www.youtube.com/watch?v=rdmTXc9bpiU |