Szkoła Podstawowa im. Marcina Bielskiego w Białej

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 783975
    • Do końca roku: 250 dni
    • Do wakacji: 57 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-04-25

    Imieniny: Jarosława, Marka

Scenariusz lekcji z TIK

PRZYKLADY DOBRYCH PRAKTYK - SCENARIUSZ LEKCJI W KLASIE II.

 

W celu dzielenia się  wiedzą  i doświadczeniami z innymi nauczycielami współpracującymi w międzyszkolnej   sieci współpracy dotyczącej wykorzystania TIK na lekcjach ,nauczyciel klasy II Szkoły Podstawowej im. Marcina Bielskiego w Białej opracował i zamieszcza scenariusz lekcji.

Autor : mgr Lucyna Bujak

Przedmiot / rodzaj zajęć: edukacja wczesnoszkolna

Klasa i etap edukacji: klasa II, I etap edukacji.

Temat lekcji: ,, W krainie Pani Ortografii"

Cele lekcji( wyrażone w języku ucznia): Nauczę się pisać poprawnie wyrazy z rz, ż, sz

Cele operacyjne:       

Uczeń

- poprawnie zapisuje wyrazy z rz, ż i sz,

-  Utrwala poznane zasady i poznaje nowe,

-  uzasadnia pisownię podanych wyrazów,

- wykonuje ćwiczenia utrwalające poznane zasady

Ćwiczenie/ zadanie dla uczniów:

1. Czego nauczą się  uczniowie dzięki ćwiczeniu?

2 .Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK.

3.Polecenie do ćwiczenia dla uczniów

1.Uczniowie nauczą się pisać  wyrazy z rz, ż  i sz

2.Wyświtlam prezentację TABLICE DEMONSTRACYJNE DLA KLASY 2,, zasady pisowni wyrazów  z rz, ż Następniewykorzystuję:learningapps.org/- Jak to zapisać i wyrazy z rz po spółgłoskach.

3 Zadaniem ucznia jest umieść wyraz w odpowiedniej kategorii "ż" lub "rz", a w drugim ćwiczeniu, uporządkować wyrazy z rz po spółgłoskach w kolejności alfabetycznej

 

 

Ćwiczenie/ zadanie dla uczniów:

1. Czego nauczą się  uczniowie dzięki ćwiczeniu?

2 .Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK.

3.Polecenie do ćwiczenia dla uczniów

1.Uczniowie utrwalą pisownię wyrazów z rz, ż  i sz

2.Wykorzstuję w tym celu  następujące zasoby internetowe : http://matematycznawyspa.pl/- Ad@ i J@ś - ćwiczenie Kłopoty z rz  str. 6 i Pszczelarz str2

3 Zadaniem ucznia jest zaznaczyć wyrazy, które są błędnie zapisane. Następnie zapisać je poprawnie. W ćwiczeniu drugim wybrany uczeń ma wstawić  do wyrazów odpowiednie litery. W nagrodę za poprawne wybranie liter dziecko może ułożysz puzzle.

 

Ćwiczenie/ zadanie dla uczniów:

1. Czego nauczą się  uczniowie dzięki ćwiczeniu?

2 .Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK.

3.Polecenie do ćwiczenia dla uczniów

1.Uczniowie rozszerzą zasób słownictwa o nowe wyrazy z rz i ż  wyrazy z rz, ż  i sz.

2.Uruchamiam www.pisu pisu  ortografia 2 - wpisz rz, czy sz ,wybierz rz , sz i wybierz ,rz, sz- puzzle.

3. Zadaniem ucznia jest  w zależności od słowa kliknąć lub wpisać  rz lub sz .

.

Uzasadnienie zastosowania TIK

Zajęcia z użyciem tablicy pozwalają na  zaangażowanie większej liczby zmysłów uczniów. Ponadto wydłuża się czas zaangażowania ucznia w jednostkę  lekcyjną  i skraca czas  opanowywanych przez ucznia informacji. dzieci maja większą motywację do nauki, chętnie zgłaszają się do odpowiedzi i podchodzą do tablicy. Chcą wykonywać zadania poprawnie, co wpływa  na osiągnięcie  zaplanowanych celów lekcji.

Wskazówki dla naśladowców.

Należy sprawdzić przed lekcją działanie Internetu, sprawdzić, czy wszystkie wykorzystywane strony internetowe są dostępne.

Sprzęt i narzędzia TIK, zasoby, źródła wykorzystywane do ćwiczenia

- komputer z dostępem do Internetu,

- projektor i tablica interaktywna,

- prezentację TABLICE DEMONSTRACYJNE DLA KLASY II, learningapps.org/,/matematycznawyspa.pl/- Ad@ i J@ś , www.pisu pisu  ortografia 2