- Odwiedziny: 783975
- Do końca roku: 250 dni
- Do wakacji: 57 dni
Szkoła Podstawowa im. Marcina Bielskiego w Białej
-
Statystyki
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-04-25
Imieniny: Jarosława, Marka
Scenariusz lekcji z TIK
PRZYKLADY DOBRYCH PRAKTYK - SCENARIUSZ LEKCJI W KLASIE II.
W celu dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami współpracującymi w międzyszkolnej sieci współpracy dotyczącej wykorzystania TIK na lekcjach ,nauczyciel klasy II Szkoły Podstawowej im. Marcina Bielskiego w Białej opracował i zamieszcza scenariusz lekcji.
Autor : mgr Lucyna Bujak
Przedmiot / rodzaj zajęć: edukacja wczesnoszkolna
Klasa i etap edukacji: klasa II, I etap edukacji.
Temat lekcji: ,, W krainie Pani Ortografii"
Cele lekcji( wyrażone w języku ucznia): Nauczę się pisać poprawnie wyrazy z rz, ż, sz
Cele operacyjne:
Uczeń
- poprawnie zapisuje wyrazy z rz, ż i sz,
- Utrwala poznane zasady i poznaje nowe,
- uzasadnia pisownię podanych wyrazów,
- wykonuje ćwiczenia utrwalające poznane zasady
Ćwiczenie/ zadanie dla uczniów: 1. Czego nauczą się uczniowie dzięki ćwiczeniu? 2 .Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK. 3.Polecenie do ćwiczenia dla uczniów |
1.Uczniowie nauczą się pisać wyrazy z rz, ż i sz 2.Wyświtlam prezentację TABLICE DEMONSTRACYJNE DLA KLASY 2,, zasady pisowni wyrazów z rz, ż Następniewykorzystuję:learningapps.org/- Jak to zapisać i wyrazy z rz po spółgłoskach. 3 Zadaniem ucznia jest umieść wyraz w odpowiedniej kategorii "ż" lub "rz", a w drugim ćwiczeniu, uporządkować wyrazy z rz po spółgłoskach w kolejności alfabetycznej
|
|
Ćwiczenie/ zadanie dla uczniów: 1. Czego nauczą się uczniowie dzięki ćwiczeniu? 2 .Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK. 3.Polecenie do ćwiczenia dla uczniów |
1.Uczniowie utrwalą pisownię wyrazów z rz, ż i sz 2.Wykorzstuję w tym celu następujące zasoby internetowe : http://matematycznawyspa.pl/- Ad@ i J@ś - ćwiczenie Kłopoty z rz str. 6 i Pszczelarz str2 3 Zadaniem ucznia jest zaznaczyć wyrazy, które są błędnie zapisane. Następnie zapisać je poprawnie. W ćwiczeniu drugim wybrany uczeń ma wstawić do wyrazów odpowiednie litery. W nagrodę za poprawne wybranie liter dziecko może ułożysz puzzle.
|
|
Ćwiczenie/ zadanie dla uczniów: 1. Czego nauczą się uczniowie dzięki ćwiczeniu? 2 .Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK. 3.Polecenie do ćwiczenia dla uczniów |
1.Uczniowie rozszerzą zasób słownictwa o nowe wyrazy z rz i ż wyrazy z rz, ż i sz. 2.Uruchamiam www.pisu pisu ortografia 2 - wpisz rz, czy sz ,wybierz rz , sz i wybierz ,rz, sz- puzzle. 3. Zadaniem ucznia jest w zależności od słowa kliknąć lub wpisać rz lub sz . . |
|
Uzasadnienie zastosowania TIK |
Zajęcia z użyciem tablicy pozwalają na zaangażowanie większej liczby zmysłów uczniów. Ponadto wydłuża się czas zaangażowania ucznia w jednostkę lekcyjną i skraca czas opanowywanych przez ucznia informacji. dzieci maja większą motywację do nauki, chętnie zgłaszają się do odpowiedzi i podchodzą do tablicy. Chcą wykonywać zadania poprawnie, co wpływa na osiągnięcie zaplanowanych celów lekcji. |
|
Wskazówki dla naśladowców. |
Należy sprawdzić przed lekcją działanie Internetu, sprawdzić, czy wszystkie wykorzystywane strony internetowe są dostępne. |
|
Sprzęt i narzędzia TIK, zasoby, źródła wykorzystywane do ćwiczenia |
- komputer z dostępem do Internetu, - projektor i tablica interaktywna, - prezentację TABLICE DEMONSTRACYJNE DLA KLASY II, learningapps.org/,/matematycznawyspa.pl/- Ad@ i J@ś , www.pisu pisu ortografia 2 |